W których social mediach powinieneś reklamować swoją firmę?

W których social mediach powinieneś reklamować swoją firmę?

Social media opanowały e-marketing. Wielu przedsiębiorców nie wyobraża sobie komunikacji z klientami bez profilu na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. Niestety, wybór kanału społecznościowego nie zawsze jest poprawny.

Odbiorcy. Treści. Cele

Zanim wybierzemy social media odpowiednie dla naszej branży, powinniśmy się zastanowić nad kilkoma kwestiami. Najważniejszą z nich jest cel, jaki chcemy osiągnąć. Zwiększenie rozpoznawalności marki? Promocja nowego produktu? Dopiero gdy jasno go określimy, możemy przejść dalej. Kolejnym punktem jest dokładne określenie grupy docelowej. Stwierdzenie „do wszystkich” absolutnie nie wchodzi w grę. W tej sytuacji liczą się konkrety. Na koniec zostawmy same treści. Tu pole do popisu jest bardzo duże. Filmy, zdjęcia, dłuższe posty tekstowe, relacje. Tak przygotowani będziemy gotowi, by przejść do wyboru kanału promocji.

Popularne i skuteczne

Bez wątpienia najczęściej wybieranym portalem społecznościowym jest Facebook. Firmowy profil może założyć przedstawiciel prawie każdej branży. Kanał ten daje nam także mnóstwo możliwości promocji. Możemy udostępniać filmy i zdjęcia, a także reklamować swoje treści. Do tego celu posłuży nam Menager Reklam. Kampanie na Facebooku dają spore możliwości. Pozwalają na dotarcie do dokładnie opisanej grupy docelowej oraz na precyzyjne mierzenie wyników reklamy.

Instagram z kolei jest zarezerwowany dla tych, którzy będą komunikować się za pomocą zdjęć i niezbyt długich postów tekstowych. Warto pamiętać, ze to specyficzne narzędzie stawia przed nami duże wymagania. Jeśli decydujemy się na wykorzystanie Instagrama, powinniśmy zadbać o wysokiej jakości content. Kiepskie zdjęcia, nieprezentujące żadnych ciekawych treści z pewnością nie przyniosą oczekiwanych efektów.

Wykorzystaj wideo

YouTube sprawdzi się jedynie wtedy, gdy będziemy w stanie regularnie tworzyć materiały wideo. Muszą one być ciekawe i odpowiadać na potrzeby naszych potencjalnych klientów. W tym wypadku doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju filmy instruktażowe.

W sytuacji, gdy korzystamy z kilku różnych kanałów social media, może być nam trudno skoordynować wszystkie działania. Pomóc może wtedy dom mediowy. Warszawa daje nam spore możliwości wyboru. Warto jednak pamiętać, by szukać firm doświadczonych i zatrudniających wyspecjalizowanych pracowników. Takim miejscem z pewnością jest warszawska Fabryka Marketingu.

Kategoria: Reklama
Dodaj komentarz