Czy sprzedaż internetowa się opłaca?
Jak pięknie byłoby prowadzić sklep w którym nie trzeba zatrudniać rzeszy ekspedientek, sprzedawców, czy magazynierów. Jak pięknie byłoby prowadzić sklep w którym nie muszę co miesiąc płacić czynszu i innych kosztów najmu powierzchni handlowej i magazynowej. Jak pięknie byłoby… chwila, chwila! Przecież mogę otworzyć sklep internetowy!
Sklep internetowy – skazany na sukces?
Zdecydowanie nie! Stworzenie sklepu internetowego wymaga czasu i budżetu! Funkcjonalny sklep internetowy, dostosowany do urządzeń mobilnych, w którym będziemy mieli w ofercie kilkaset lub kilka tysięcy produktów to wydatek nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych (w zależności od platformy czy developera stawiającego stronę www ten koszt może się trochę różnić).
Jednak samo postawienie sklepu to nie koniec, to dopiero początek. Przecież Klienci nie wezmą się z nikąd, zarówno sklep internetowy, jak i stacjonarny wymaga reklamy! W biznesplanie musimy koniecznie ująć koszty związane z marketingiem internetowym. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty Agencji SEO, która zaopiekuje się sklepem zarówno pod kątem pozycjonowania (zbuduje widoczność w wynikach organicznych wyszukiwarki Google), jak i poprowadzi płatne kampanie reklamowe Google ADS.
Niezależnie czy prowadzimy handel klasyczny, czy handel internetowy musimy zdawać sobie sprawę, że pewnych kosztów nie da się uniknąć. Prawdopodobnie i w przypadku sklepu online przyjdzie czas na zatrudnienie pracowników (konsultantów, handlowców, magazynierów czy pakowaczy) oraz wynajem powierzchni np. pod magazyn. To jednak nie jest problem! To oznaka sukcesu naszego projektu. Poza tym posiadanie punktu stacjonarnego niesie za sobą wiele korzyści, takich jak na przykład możliwość zaproponowania Klientom możliwości odbioru osobistego zakupionych rzeczy.
Sprzedaż internetowa – jestem na tak!
Każda forma przedsiębiorczości niesie za sobą konieczność inwestycji, to jasne. Jednak w przypadku handlu online te koszty będą systematycznie maleć, a raczej maleć będzie stosunek wydatków do zarobku. Handel internetowy cały czas się rozrasta i jego udział w rynku będzie się rozrastał coraz bardziej – to wielka szansa! Skorzystajmy z niej!
Dodaj komentarz